top of page
  • תמונת הסופר/תGuy Simon

טיפול בסביבת הייטק

עודכן: 19 בדצמ׳ 2021


אני מטפל גוף-נפש-רוח, פסיכותרפיסט בגישה התייחסותית, עובד סוציאלי קליני ופסיכודרמטיסט. אני תלמיד אדוק של חוכמת הדרך הבודהיסטית, מורה למדיטצית ויפאסנה ומורה להפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס. לאורך השנים עבדתי לא מעט עם יזמים ועם חברות הייטק, ולמדתי להכיר את התחום ואת העובדים בו מקרוב. אני מציע טיפול מבוסס מיינדפולנס לעובדים ומנכ"לים של חברות הייטק: עזרה עם המתח והלחץ הנצברים בעבודות מהסוג הזה, הקלה על חרדות, תחושות חוסר אונים, דיכאונות וכעסים, ביסוס תחושת משמעות וערך פנימי, כינון משאבים להתמודדות עם אתגרים פתאומיים ועם תקופות קשות, מענה לצרכים השונים של העובד בהגדרת גבולות ותעדוף אינטרסים.

יותר ויותר עובדים במקצועות ההייטק ובחברות סטארטאפ למיניהן חשופים לפגיעה מנטאלית כתוצאה משחיקה מתמשכת, שנובעת מהצורך לעמוד בתנאי לחץ, לבצע מספר גדול של משימות, לעבוד שעות ארוכות, לעיתים לבלות ימים שלמים במשרד, ללא חשיפה לשמש ולאוויר הפתוח. אין זה מן הנמנע שתופעות כגון חרדות, עייפות מתמשכת וקשיים בתפקוד יתפתחו אצל העובד הממוצע בחברות הללו, ובמיוחד בקרב יזמים ובעלי תפקידי ניהול בכירים.


במקרים רבים, תרגול של שיטות הרפיה ומודעות יכול להביא להקלה בסימפטומים, ועם זאת, חשוב לטפל בבעיות מן השורש. לכן, טיפול פסיכולוגי עם מטפל מנוסה אשר בקי בעולמות האלה יכול להביא ריפוי לנפש, ובאותה נשימה גם עוזר לארגון לנסוק, להתפתח באופן שתומך בעובדים, במנהלים ובבעלי המניות גם יחד.


bottom of page