top of page
  • תמונת הסופר/תGuy Simon

בודהיזם ומיינדפולנס כדרך לשמור על נוכחות ערה בעבודה

עודכן: 19 בדצמ׳ 2021

תרגול של בודהיזם ומיינדפולנס נמצא כבעל ערך רב, במיוחד עבור עובדים בחברות ההייטק. מיינדפולנס היא שיטת תרגול קשב פנימה. התרגול מכוון להביא אותנו לנוכחות בעשייה וברגע ההווה.



בעבודות שבהן יש ריבוי משימות ולחץ מצטבר, תרגול נוכחות עוזר לשמירה על המיקוד, לחלוקת ריכוז, וגם להורדת הלחץ וכינון רוגע לאורך זמן. עובדים המתרגלים נוכחות מפגינים תפוקה רבה יותר ופחות שחיקה. במקצועות הניהול יש חשיבות רבה אפילו יותר לתרגול נוכחות, משום שהמתח נוטה לחלחל כלפי מטה. מנהל רגוע מייצר סביבת עבודה רגועה לעובדים, מעודד תפוקה ויחסי עבודה נעימים, בקיצור - רווח לכל הצדדים המעורבים.


בודהיזם, שממנה צמחה מדיטציית המיינדפולנס, מכוונת את האדם למצוא את מקור האושר ואת מקור הסבל שלו בפרשנות האישית לחוויה. על ידי כלים שונים שמאפשרים למודעות שלנו להתבונן בכנות פנימה, אנחנו לומדים לנתק את ההזדהות עם המיינד, ולהביא בהירות ונוכחות אל הרגע הזה. התרגול מאפשר לנו לשמור על איזון אל מול ריבוי המשימות והאתגרים שהעולם המודרני מביא עמו. במיוחד בסביבת עבודה וירטואלית, יש ערך רב לתרגול קבוע של נוכחות ברגע ההווה.

במציאות התחרותית והתובענית של תחום ההייטק, תרגול של קשיבות מזכה את העובדים ואת הארגון ביתרון משמעותי מבחינת איכות הקשרים בתוך הארגון ועם לקוחות וספקים חיצוניים. מערכות יחסים משמעותיות הוכחו לא פעם כגורם חשוב לשמירה על הבריאות הגופנית והנפשית של הפרט ושל העסק. המפגש הטיפולי ברוח הפסיכולוגיה הבודהיסטית מציע טיפוח איכויות של תשומת לב, מתוך תרגול שיטתי וחקירה של איכויות אלה במרחב התוך והבין אישי.



bottom of page